Πορεκτασία

Τι είναι η πορεκτασία;

Η πορεκτασία είναι μία φυσιολογική καλοήθης πάθηση του μαστού. Ο μαστός αποτελείται από τα λόβια, δηλαδή τους αδένες που παράγουν γάλα και τους γαλακτοφόρους πόρους (ένα σύστημα αγωγών) που φέρνουν το γάλα στη θηλή.

Όσο η γυναίκα πλησιάζει στην εμμηνόπαυση και γενικότερα μετά τα 35 έτη οι γαλακτοφόροι πόροι κονταίνουν και διατείνονται. Αυτή η κατάσταση ονομάζεται πορεκτασία και είναι φυσιολογική. Υπολογίζεται ότι 40% των γυναικών μετά τα 70 έτη εμφανίζουν πορεκτασία.

Με ποια συμπτώματα εμφανίζεται;

Τα συμπτώματα που μπορούν να συνδεθούν με την πορεκτασία είναι τα εξής:

• Έκκριμα από τη θηλή (ορώδες, διάφανο ή πυκνόρρευστο)
  • Ψηλαφητό μόρφωμα πίσω από τη θηλή
  • Εισολκή της θηλής
  • Φλεγμονή της θηλής
  • Πόνος στη θηλή ή αίσθημα καύσους

Αν εντοπίσετε ένα ή περισσότερα από τα παραπάνω συμπτώματα είναι χρήσιμο θα σας δει εξειδικευμένος μαστολόγος / χειρουργός μαστού και να κάνετε διαγνωστικό έλεγχο

Η διάγνωση περιλαμβάνει:

• Κλινική εξέταση. Συνήθως η ασθενής κινητοποιείται και έρχεται για εξέταση λόγω εκκρίματος από τη θηλή ή εισολκή της θηλής
  • Υπερηχογράφημα μαστών. Τις περισσότερες φορές είναι τυχαίο εύρημα σε προληπτικό έλεγχο
  • Μαστογραφία. Η πορεκτασία εμφανίζεται σαν σκίαση πίσω από τη θηλή
  • Κυτταρολογική εξέταση εκκρίματος της θηλής

Απαιτείται Θεραπεία για την πορεκτασία;

Δεν απαιτείται θεραπεία για την πορεκτασία. Σε περίπτωση όμως εκκρίματος, ερυθρότητας ή εισολκής της θηλής πρέπει να απευθυνθείτε άμεσα στον ειδικό χειρουργό μαστού ώστε να εκτιμήσει εάν συνυπάρχει φλεγμονή όπως και να αποκλειστεί η πιθανότητα κακοήθειας που μπορεί να εμφανιστεί με παρόμοια συμπτώματα.