Νόσος Mondor

Νόσος Mondor – τι είναι;

Η νόσος Mondor είναι η θρομβοφλεβίτιδα των επιφανειακών φλεβών του θώρακα και σπάνια σχετίζεται με καρκίνο μαστού. Συνήθως προσβάλλει τις πλάγιες θωρακικές και θωρακοεπιγάστριες φλέβες. Πολύ συχνά περιγράφεται από τις γυναίκες ως ένα επώδυνο “κορδόνι” ή “χορδή” κάτω από το δέρμα (βλ. παρακάτω συμπτώματα)

Ποια είναι τα αίτια

Τα αίτια για τα οποία μία γυναίκα μπορεί να εμφανίσει νόσο του Mondor μπορεί να είναι ιδιοπαθή ή δευτερογενή, δηλαδή να αφορά  παράγοντες όπως ένας τραυματισμός, χειρουργική επέμβαση, έντονη σωματική δραστηριότητα, χρήση στενού στηθόδεσμου και  σπάνια καρκίνος του μαστού.

Συμπτώματα

Τα συχνότερα συμπτώματα με τα οποία εμφανίζεται η νόσος Mondor είναι:

• πόνος
  • αίσθημα βάρους ή τράβηγμα στην περιοχή
  • ψηλαφητό και επώδυνο υποδόριο κορδόνι στο δέρμα του μαστού ή του θωρακικού τοιχώματος που αντιστοιχεί στο προσβεβλημένο αγγείο.

Η διάγνωση της νόσου γίνεται συνήθως με:

• Κλινική εξέταση
  • Μαστογραφία (πραγματοποιείται πάντα συμπληρωματικός έλεγχος προς αποκλεισμό τυχόν υποκείμενης κακοήθειας)
    Υπέρηχος

Νόσος Mondor και θεραπεία

Η νόσος Mondor μπορεί να αυτοπεριοριστεί αλλά συστήνεται θεραπεία με αντιφλεγμονώδη σε μορφή γέλης (τζελ) για τοπική εφαρμογή και η αποφυγή άρσης βάρους ή έντονης σωματικής άσκησης.

Η χειρουργική επέμβαση συστήνεται μόνο στις σπάνιες περιπτώσεις που σχετίζεται με νεοπλασματική νόσο.