PASH

Ψευδοαγγειωματώδης στρωματική υπερπλασία (PASH) – Τι είναι

H ψευδοαγγειωματώδης στρωματική υπερπλασία (PASH) είναι μία σχετικά σπάνια καλοήθης πάθηση του μαστού. Στην ψευδοαγγειωματώδης στρωματική υπερπλασία (PASH) παρουσιάζεται καλοήθης πολλαπλασιασμός του στρώματος (του ιστού που περιβάλλει τους αδένες και τους πόρους του μαστού) και προσομοιώνει ιστολογικά μια αγγειακή βλάβη.

Συμπτώματα

H ψευδοαγγειωματώδης στρωματική υπερπλασία (PASH) μπορεί να εμφανιστεί σαν μάζα ή οίδημα κατά την ψηλάφηση του μαστού η οποία τις περισσότερες φορές είναι ανώδυνη.

Η διάγνωση περιλαμβάνει:

• Κλινική εξέταση
  • Υπερηχογράφημα
  • Μαστογραφία
  • Βιοψία δια κόπτουσας βελόνης. Σε περίπτωση που υπάρχουν ύποπτα χαρακτηριστικά στην απεικόνιση ή συμπτώματα θα πρέπει να πραγματοποιηθεί χειρουργική βιοψία)

Θεραπεία για την PASH

Ο μαστολόγος / χειρουργός μαστού σας αναλόγως του ατομικού ή οικογενειακού ιστορικού σας και των αποτελεσμάτων του διαγνωστικού ελέγχου θα σας συστήσει την ανάλογη θεραπεία.

Ελλείψει ύποπτων απεικονιστικών χαρακτηριστικών και συμπτωμάτων, η διάγνωση PASH στη βιοψία θεωρείται επαρκής και η χειρουργική αφαίρεση δεν είναι πάντα απαραίτητη.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι αν διαγνωστείτε με PASH (ψευδοαγγειωματώδης στρωματική υπερπλασία) αυτό δεν συνεπάγεται ότι υπάρχει υπάρχει αυξημένος κίνδυνος επακόλουθου καρκίνου μαστού που να σχετίζεται με την PASH.